elizes

Direktlänk till inlägg 5 juli 2011

välkomen till min blogg...

Av elize fredriksson - 5 juli 2011 12:05

hejsan.

jag heter Elize eller ellinore egentligen men elize låter bättre enligt mej.

jag är 14 år och ska börja 8:an nu i höst.

mitt liv har inte varit lätt tills därjag är idag.. för bara någon månad sen blev jag diagnoserad med ADD ( för er som inte vet vad det är så är det typ som ADHD fast utan hyperaktivitet) jag fick även diagnosen panik ångest syndrom med agrofobi ( typ att man inte vill vara där det är mkt folk och sånt) dom misstänker även diagnosen asergersyndrom och detta ska vi göra en utredning på under hösten.

när jag började sexan så rasade hela mitt liv. utan förklarning. jag började skolaka och gick inte till skolan på nästan hela första terminen. och den andra terminen blev i nte bättre. jag och mina föräldrar haade örjat gå till bup en gång varannan veckan.

mina lärare hade ingen ork till att göra någonting åt saken och där efter så fick jag gå hemma nästan hela andra terminen. förutom dom sista två veckorna. då så fick jag hem undervisning för att jag skulle få gå vidare till 7:an. när jag började 7:an så blev saker bättre jag började i en helt ny klass där jag endast kännde två personer kajsa och michelle. michelle och jag höll i hop de första veckorna. men sen så blev michelle sjuk väldigt oftaför hon  har diabetes och jag kännde mej ensam därför så började jag gå hemma ett tag till. men efter nån vecka bara så fick jag ett sms från en tjej i min klass. hon hjälpte mej till skolan i några månader och det funkade allt var jätte bra. men sen så rasade allt en gång till. och jag kännde mej inte trygg någon stans. så jag fickbörja gå i min paralell klass i till en början en vecka. för i den klassen ade jag min trygg het min bästa vän och kussin anneline. men den här veckan som skolan hade sagt att det var okejj att jag gick i den klassen blev till månader och till slut så bestämde vi att jag skulle byta till 7F. så idag så är inte allt bra men  allt är bättre i alla fall jag trivs och min närvaro är mycket bättre det är mycket kvar att jobba på men om man kollar på vart jag var för två år sedan så har jag gjort stora framsteg.

just nu så håller vi på att prova ut medicin till mig för min diagnoos ADD. ska i morgon gå upp idos til 54 mg.

jaa nu så har jag skrivigt om allt negatift i mitt liv som har hänt så ni vet lite om mejj.

jag är en underlig figur som försöker få allt att bli bra..

och sen kanske jag ska skriva också att det kommer vara dålig uppdaternign ett tag nu för en nära vän till mej som heter aisha hennes bästa vän randa som jag inte kännde men vi hade svensk engelska tillsammans och brukade sitta tillsammans. hon har dött.. hon var i stockholm för att hälsa på några vänner till hennesfamilj coh så var hon ute och gick med en kompis och en 16 åring kom i hög fart på moped. och körde på henne

R.I.P vala i frid Randa Ibrahim.

aja nu så ska jag ta en dush hoppas att ni kommer att fortsätta att läsa bloggen ska fixa i ordning den nån dag här.

oc jag vet att detta inlägg har varit väldigt deppigt men ska bli bättre

lite fel vänd men detta är jag

PUSS//Elize  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elize fredriksson - 9 december 2011 12:07

jaa nu har jag inte bloggat sedan vad är det sommaren eller hur eller var det våren till och med? jag har ingen anning men länge sedan är det i alla fall. livet rullar på och allt nu jag går hemma hela dagarna varje dag och skiter i skolan helt har...

Av elize fredriksson - 10 oktober 2011 08:26

jaa nu var det länge sen men har haft massor att tänka på, har på börjat kbt nu KBT- kongrutiv beteende terapi men det har inte börjat hjälpa än eftersom att det är en sån grej som tar tid. sitter fortfarade på sexan i skolan men har börjat bli dålig...

Av elize fredriksson - 23 september 2011 14:24

jaa nu har det verkligen gått lång tid sen jag bloggade, men har helt enkelt inte haft lust till att blogga... jag har blivigt sjuk nu då såklart så jag har blivigt hemma i 2 dagar har super ont i huvudet. men har passat på att plugga lite extra ha...

Av elize fredriksson - 14 september 2011 07:45

förlået för att jag typ inte bloggar längre men jag har liksom inte någon insperation för vad jag ska skriva om det blir ju bara deppiga texter och sånt men jag ska försöka bli bättre! jag har bliivigt sjuk nu också mår illa har ont i huvudet och h...

Av elize fredriksson - 14 september 2011 07:45

förlået för att jag typ inte bloggar längre men jag har liksom inte någon insperation för vad jag ska skriva om det blir ju bara deppiga texter och sånt men jag ska försöka bli bättre! jag har bliivigt sjuk nu också mår illa har ont i huvudet och h...

Presentation


hej jag heter Elize och det är jag som driver datta blogg jag är 14 år och bor i eskilstua jag kommer blogga om allt och lite till hoppas att ni vill följa med

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<<
Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards